Autor Thema: Amiga / C64 diverses ...  (Gelesen 24774 mal)

0 Mitglieder und 1 Gast betrachten dieses Thema.

Offline Snoop

  • Premium-Cubie
  • ****
  • Beiträge: 795
Re: Wenn's im Brotkasten piept: BitJam Podcast Ausgabe 144
« Antwort #60 am: 25 November, 2011, 16:09 »
Alleine das Anspielen regt alte Gefühle ... *seufz* ... DAS war noch ein Computer! ;D
Intel Core i5, 16 GB Hauptspeicher, Windows 10 Professional 64 bit, Cinergy S2 Box,Smart DVB 0.4

Offline SiLæncer

  • Cheff-Cubie
  • *****
  • Beiträge: 191383
  • Ohne Input kein Output
    • DVB-Cube
Re: Wenn's im Brotkasten piept: BitJam Podcast Ausgabe 144
« Antwort #61 am: 25 November, 2011, 16:15 »
Ja...geht mir auch so ;)

Arbeits.- Testrechner :

Intel® Core™ i7-6700 (4 x 3.40 GHz / 4.00 GHz)
16 GB (2 x 8 GB) DDR4 SDRAM 2133 MHz
250 GB SSD Samsung 750 EVO / 1 TB HDD
ZOTAC Geforce GTX 1080TI AMPExtreme Core Edition 11GB GDDR5
MSI Z170A PC Mate Mainboard
DVD-Brenner Laufwerk
Microsoft Windows 10 Home 64Bit

TT S2 3200 ( BDA Treiber 5.0.1.8 ) + Terratec Cinergy 1200 C ( BDA Treiber 4.8.3.1.8 )

Offline SiLæncer

  • Cheff-Cubie
  • *****
  • Beiträge: 191383
  • Ohne Input kein Output
    • DVB-Cube
Herzlichen Glückwunsch! Der Commodore C64 wird 30
« Antwort #62 am: 02 Januar, 2012, 14:02 »
Im Januar 1982 wurde er vorgestellt – der Computer, der wohl vielen der Ü30-Fraktion ein Begriff sein dürfte. 8 Bit, die mir eine völlig neue Welt eröffneten. 8 Bit, die mich fesselten – doch nicht nur mich, auch viele andere Menschen: der C64 gilt als der meist verkaufte Heimcomputer weltweit.

Bildquelle: Wikipedia unter CC 3.0 unported (Originally uploaded on danish wikipedia by PrixeH with GFDL-self license)

30 Jahre ist das nun her, als der C64 in Las Vegas vorgestellt wurde, Wikipedia sagt:  ”Das Design des C64, Prototypen und einige Beispielsoftware wurden gerade rechtzeitig vor der CES in Las Vegas fertig, nachdem das Team die gesamte Weihnachtszeit (auch an den Wochenenden) durchgearbeitet hatte.“.

Zwar wurde der mittlerweile verkaufte Markenname dazu genutzt, um einen “Nachfolger” zu kreieren, doch dieser war irgendwie keinen Blick für mich wert. Der C64 hatte seine Zeit, seinen Charme – ein Aufguss würde nie das Gefühl zurück bringen. Jede Generation hat ihre Geräte und die Erinnerungen daran.

Zig kaputt gespielte Joysticks, selbst gelochte Disketten und die Tatsache, dass ich die Bandmeter der Kassetten in einem Buch aufschrieb (wer eine Datasette hatte, weiss was ich meine). In diesem Sinne: Herzlichen Glückwunsch C64 – ich bin gespannt, welche Geräte in Zukunft so prägend für eine ganze Generation sind. Wer noch einmal in alte Zeiten abtauchen will, fin det im Netz bekanntlich genug Emulatoren oder die Möglichkeit, C64-Spiele online zu spielen.

Arbeits.- Testrechner :

Intel® Core™ i7-6700 (4 x 3.40 GHz / 4.00 GHz)
16 GB (2 x 8 GB) DDR4 SDRAM 2133 MHz
250 GB SSD Samsung 750 EVO / 1 TB HDD
ZOTAC Geforce GTX 1080TI AMPExtreme Core Edition 11GB GDDR5
MSI Z170A PC Mate Mainboard
DVD-Brenner Laufwerk
Microsoft Windows 10 Home 64Bit

TT S2 3200 ( BDA Treiber 5.0.1.8 ) + Terratec Cinergy 1200 C ( BDA Treiber 4.8.3.1.8 )

Offline SiLæncer

  • Cheff-Cubie
  • *****
  • Beiträge: 191383
  • Ohne Input kein Output
    • DVB-Cube
Wieder lieferbar: der 6502-Mikroprozessor
« Antwort #63 am: 25 Januar, 2012, 18:20 »
Der 70er-Jahre-Prozessor 6502 lebt immer noch – nicht nur als Embedded Core, sondern als richtiger 40-Pinner im DIP-Gehäuse. Mouser hat den 8-Bit-Klassiker, inzwischen von WDC (Western Design Center) modernisiert, ins Programm genommen, womit er auch in Deutschland verfügbar ist; er soll etwa 6 Euro kosten.

Der W65C02S6TPG-14, so seine aktuelle Bezeichnung, soll pin- und softwarekompatibel zu seinem Großvater sein, der 1975 von Bill Mensch und Chuck Peddle noch am Reißbrett konstruiert worden war und später in den ersten Apple- und Commodore-Rechnern zum Einsatz kam. Wie die anderen Mitglieder der 6502-Familie wurde der W65C02S6TPG-14 um einige Befehle erweitert und als Taktfrequenz sind nun bis zu 14 MHz (statt 1 MHz wie im Original) zulässig. WDC bietet übrigens auch eine "virtuelle" Version des 65C02 an: Ein IP-Core für den Einsatz in FPGAs.

Wirklich ausgestorben war der 6502 beziehungsweise die am weitesten verbreitete Inkarnation 6510 selbst nach dem Ende der goldenen Heimcomputerzeit nicht. Auch in den 90er- und 00er-Jahren erfreute sich der C64 in der Demoszene anhaltender Beliebtheit. Mit dem cc65-Projekt steht für die Mikroprozessorfamilie auch eine moderne und leistungsfähige Toolchain aus Cross-Assembler und -Compilern zur Verfügung.

Quelle : www.heise.de

Arbeits.- Testrechner :

Intel® Core™ i7-6700 (4 x 3.40 GHz / 4.00 GHz)
16 GB (2 x 8 GB) DDR4 SDRAM 2133 MHz
250 GB SSD Samsung 750 EVO / 1 TB HDD
ZOTAC Geforce GTX 1080TI AMPExtreme Core Edition 11GB GDDR5
MSI Z170A PC Mate Mainboard
DVD-Brenner Laufwerk
Microsoft Windows 10 Home 64Bit

TT S2 3200 ( BDA Treiber 5.0.1.8 ) + Terratec Cinergy 1200 C ( BDA Treiber 4.8.3.1.8 )

Offline SiLæncer

  • Cheff-Cubie
  • *****
  • Beiträge: 191383
  • Ohne Input kein Output
    • DVB-Cube
WinUAE 2.4.1
« Antwort #64 am: 11 Mai, 2012, 13:35 »
WinUAE 2.4.1 released (09.05.2012)
==================================

"Traditional" x.x.0 bug fix update and some improvements.

2.4.0 bugs fixed:

- CDFS problems fixed. (crashes, wrong case if RockRidge or Joliet, truncated file comments)
- Fake 60Hz didn't work.
- Software filter major slowdown in higher resolutions.
- D3D overlay mask scaling artifacts in some resolutions.
- D3D "CRT" filters had bad geometry.
- Automatic resize resized continuously in interlaced modes.
- Some USB joysticks had multiple buttons with same name and dpad diagonal movement didn't work.
- Keyboard reset warning emulation didn't work.
- Legacy VSync works correctly again.
- Bsdsocket emulation gethostbyname("ip.address") random crash.

Other bugs fixed:

- Automatic scale/center/resize didn't work in ECS SuperPlus screen mode.
- OCS/ECS max hires overscan didn't show first 4 pixels. (ECS SuperPlus)
- 68020 cycle-exact mode statefile reliability improved. (Random "CPU trace" errors)
- 0.5M Chip RAM was detected as 1M in JIT mode.
- Mouse cursor jumping to top/left corner in some virtual machines when mouse button was clicked.

New features and updates:

- Fastest possible CPU mode (including JIT) throttle option (-10% to -90%)
- Approximate CPU mode speed adjustment (-90% to +500%). Replaces old CPU/Chipset adjustment.
- Fastest possible CPU mode timing improved.
- Low latency vsync stability improved.
- Internal display buffering system rewritten, PAL/NTSC vertical centering, even better screen
  positioning in programmed modes.
- Fullscreen (TV)/(Max) filter mode programmed mode and PAL/NTSC switching support.
- Custom Input Event autofire support.
- Switch to another monitor if multiple monitors with different resolutions and current RTG resolution
  is not supported by current monitor.
- CDFS statefile support implemented.
- Sound sync improved.
- Debugger basic math operator support (+-/*).
- Autoscaling improved (CD32 boot screen).

http://www.winuae.net/

Arbeits.- Testrechner :

Intel® Core™ i7-6700 (4 x 3.40 GHz / 4.00 GHz)
16 GB (2 x 8 GB) DDR4 SDRAM 2133 MHz
250 GB SSD Samsung 750 EVO / 1 TB HDD
ZOTAC Geforce GTX 1080TI AMPExtreme Core Edition 11GB GDDR5
MSI Z170A PC Mate Mainboard
DVD-Brenner Laufwerk
Microsoft Windows 10 Home 64Bit

TT S2 3200 ( BDA Treiber 5.0.1.8 ) + Terratec Cinergy 1200 C ( BDA Treiber 4.8.3.1.8 )

Offline SiLæncer

  • Cheff-Cubie
  • *****
  • Beiträge: 191383
  • Ohne Input kein Output
    • DVB-Cube
WinUAE 2.5.0
« Antwort #65 am: 03 Dezember, 2012, 19:00 »
WinUAE 2.5.0 released (02.12.2012)
==================================

New features and updates:

- GUI is finally fully resizeable! GUI font is configurable.
- GUI position, size and fonts saved separately for windowed, fullwindow and fullscreen modes.
- GUI CD audio volume control added.
- Syncronize clock option does full time sync when emulation is unpaused or exited from GUI.
- Memory configuration can be fully modified (on the fly, loading state file or using Restart button)
  without need to rerun the emulator.
- RTG screenshot and video recording directly from emulated VRAM if capture before filtering ticked.
- RTG monitor (if multiple monitors) selection added to GUI.
- RTG hardware sprite and hardware vblank emulation are now optional.
- Chipset "Wait for Blitter" too fast CPU workaround added, enabled by default, fixes most graphics
  glitches if program does not wait for the blitter, more compatible than immediate blitter.
- Optional fake 1G directory harddrive size limit for old programs that think drive is full or has
  negative space if drive is bigger than 2G. Can be changed on the fly.
- Added disable notification icon option.
- Added blank unused displays(s) (opens full screen topmost black window(s)) option.
- CD32 CD controller emulation improved (Missing Guardian and Universe CD32 CD audio)
- AutoVSync 100Hz/120Hz capable monitor support added.
- Low latency vsync and legacy vsync stability improved.
- Full PC hardware interlaced mode support.
- 68060 missing integer instructions are not anymore emulated if more compatible CPU checkbox is checked.
- Chipset emulation improvements. (EyeQlazer/Scoopex, Blerkenwiegel/Scoopex, No Way Demo/Academy,
  Brian the Lion AGA, SuperPlus monitor mode)
- Sometimes appearing Windows "no disk in drive" dialogs that point to missing harddrive path are gone.
- Audio emulation quality improved.
- Parallel port sampler emulation audio quality improved.
- GamePorts panel remap option allows separate axis configuration and multiple events.
- Game Ports panel Test mode can be used to test any kind of input event, not just joystick events.
- Lots of Input panel improvements. (qualifiers, custom events etc)
- Easy to use debug logging option added to Paths panel.
- Optional MIDI In to Out routing added.
- 64-bit build supports 2.5G address space, allowing up to 2G of Z3 expansion memory.

2.4.x bugs fixed:

- Add Harddrive dialog didn't list all harddrives on some Windows XP systems.
- New CDFS didn't work with DVDs (2G size limit) and Joliet CDs.
- Extended ADF write support was accidentally disabled.
- "ALT-TAB or middle mouse button untraps mouse - F12 opens settings" window title was missing.
- Directory filesystem 64-bit seek packet implementation was broken.
- USB HID game controller [-] and [+] input axis movement was broken.
- SPTI + built-in CDFS crash.
- uaescsi.device error codes fixed (MakeCD)

Older bugs fixed:

- RTG palette (if 8-bit mode) wasn't saved to statefile.
- Disable screen saver option haven't worked properly since 2.0.
- Warp mode didn't work in all vsync modes.
- CD image mounter MDS image CD audio tracks didn't play if subchannel data was not included,
  MDS image data tracks with subchannel data didn't work at all.
- CD/CD image on the fly switching was unreliable. (Again)
- Random unexplained graphics glitches when cycle-exact CPU enabled and bsdsocket emulation was in use.
- Some chipset mode on the fly configuration changes caused blank screen when returning back to RTG mode.
- Volume control in WASAPI exclusive mode didn't work.
- Windows XP blank screen after ALT-TAB back to Direct3D fullscreen mode.
- Direct3D pixel alignment errors in some modes. (Again)
- Many Input configuration fixes.
- Windows Mouse mouse mode sometimes stopped at invisible barriers.
- CD32 CD audio was delayed.

http://www.winuae.net/

Arbeits.- Testrechner :

Intel® Core™ i7-6700 (4 x 3.40 GHz / 4.00 GHz)
16 GB (2 x 8 GB) DDR4 SDRAM 2133 MHz
250 GB SSD Samsung 750 EVO / 1 TB HDD
ZOTAC Geforce GTX 1080TI AMPExtreme Core Edition 11GB GDDR5
MSI Z170A PC Mate Mainboard
DVD-Brenner Laufwerk
Microsoft Windows 10 Home 64Bit

TT S2 3200 ( BDA Treiber 5.0.1.8 ) + Terratec Cinergy 1200 C ( BDA Treiber 4.8.3.1.8 )

Offline SiLæncer

  • Cheff-Cubie
  • *****
  • Beiträge: 191383
  • Ohne Input kein Output
    • DVB-Cube
VICE 2.4
« Antwort #66 am: 23 April, 2013, 05:45 »
VICE steht für "Versatile Commodore Emulator"; führt Programme für 8-Bit-Computer aus, emuliert C64, C128, VIC20, alle PET-Modelle (außer SuperPET 9000), PLUS4 und CBM-II (aka C610); benötigt unter Umständen entsprechende ROM-Images.

Lizenz: Open Source

* Changes in VICE 2.4
======================

** General
----------

- New SDL based MIPS Windows NT port.

- New SDL based native Dingoo port.

- New monitor commands: autostart and autoload.

- Rewrite of the sound system, output is now mono/stereo selectable.

- Split off the 5x0 model from the 6x0/7x0 models in xcbm2, new emulator is
  called xcbm5x0.

- Split off sid player from c64, new program is called vsid.

- New maintainer for the polish translations, they are now 100% up2date.

- New IEC FD2000/4000 drive support.

- New 1541 drive sounds emulation.

- 1541 drive emulation has been greatly improved.

** C64/C128 changes
-------------------

- ACIA address now selectable.

- I/O conflict behaviour now selectable.

- Added Pagefox cartridge support.

- Added Silverrock cartridge support.

- Added Formel64 cartridge support.

- IDE64 support extended to be able to handle 4 devices.

- IDE64 FD/CD/CF support added.

- Added "Kingsoft" ("Business Basic" aka "S'more") cartridge support.

- SFX sound sampler, SFX sound expander and digimax extended to output in
  stereo.

- Added Triple SID support.

- Added Nordic Replay support to the Retro Replay cartridge emulation.

- Added video to audio leak sound support.

- Added VICII 'no border' mode support.

- Magic Voice cartridge emulation improvements.

- Added support for the kingsoft and starbyte userport joystick adapters.

- Added MicroMys, SmartMouse, Atari CX-22 trackball, and Atari mouse
  support.

- Added supercard+ support.

- Added DS12C887 RTC expansion support.

- Added userport RTC (58321a) expansion support.

** C64 changes
--------------

- Support for drive burst modification.

** C128 changes
---------------

- Improved the z80 cycle emulation.

- C128 model can be selected.

- Added internal function RAM and RAM+RTC support.

** VIC20 changes
----------------

- Added I/O conflict checking with selectable behaviour.

- Added masC=uerade adapter support, I/O-only C64 carts can now also be used
  with the VIC20 emulation.

- The VIC border mode can be selected now (none, normal, full, debug).

- Added DS12C887 RTC expansion support.

** PLUS4 changes
----------------

- The TED border mode can be selected now (none, normal, full, debug).

- PLUS4 model can be selected.

** PET changes
--------------

- Added proper SuperPET support, including 6809(/6309) CPU emulation,
  6702 (dongle) emulation, and the TPUG MMU board (for Super-OS/9).

** CBM2 changes
---------------

- CBM2 model can be selected.

** Cartconv changes
-------------------

- Display usage when -f/-t/-i/-o/-n/-l is given without an extra parameter.

** Petcat changes
-----------------

- Added Supergrafik support.

** Unix changes
---------------

- New Russian, Spanish and Korean translations of the UI elements and
  command-line options.

- Added copy/paste support to the XAW GUI.

- Added 'drag and drop' support to the GTK+ GUI.

- Added monitor window support using VTE to the GTK+ GUI.

** MS-Windows changes
---------------------

- Alot of GUI fixes and improvements.

- New Russian, Spanish and Korean translations of the UI elements and
  command-line options.

- Hotkeys are now configurable by editing the win_hotkeys.vhk files.

- Source can now be compiled without DX.

** AmigaOS changes
------------------

- New Russian, Spanish and Korean translations of the UI elements and
  command-line options.

- Alot of GUI fixes and improvements.

- Improved the library loading system, when 'optional' libraries fail to load,
  the features needing the library will be disabled.

- Added support for the catweasel.device driver.

** DOS changes
--------------

- Added PCI Catweasel support.

- Added PCI HardSID support.

** Mac OS X changes
-------------------

** SDL UI changes
-----------------

- Added OpenCBM support.

** BeOS changes
---------------

- Alot of GUI fixes and improvements.

- Joystick keysets have been fixed (again.)

- "beos" sound driver can now be tested on Haiku (at your own risk) with
  command-line option: -sounddev beos

** OS/2 changes
---------------

- Alot of GUI fixes and improvements.

http://vice-emu.sourceforge.net/

Arbeits.- Testrechner :

Intel® Core™ i7-6700 (4 x 3.40 GHz / 4.00 GHz)
16 GB (2 x 8 GB) DDR4 SDRAM 2133 MHz
250 GB SSD Samsung 750 EVO / 1 TB HDD
ZOTAC Geforce GTX 1080TI AMPExtreme Core Edition 11GB GDDR5
MSI Z170A PC Mate Mainboard
DVD-Brenner Laufwerk
Microsoft Windows 10 Home 64Bit

TT S2 3200 ( BDA Treiber 5.0.1.8 ) + Terratec Cinergy 1200 C ( BDA Treiber 4.8.3.1.8 )

Offline SiLæncer

  • Cheff-Cubie
  • *****
  • Beiträge: 191383
  • Ohne Input kein Output
    • DVB-Cube
WinUAE 2.6.0
« Antwort #67 am: 30 Mai, 2013, 14:10 »
WinUAE 2.6.0 (16.05.2013)
=========================

New features:

- Full 68030, 68040 and 68060 MMU emulation. Amix, Linux, NetBSD, Enforcer,
  WHDLoad MMU option and more fully working.
- Game Ports panel Remap GUI rewritten, more intuitive, supports manually
  added events.
- SCSI and ATAPI (IDE) CD drive emulation.
- Built-in full CHD CD and HD image support. HD image support is read-only.
- Partial partition hardfile on the fly eject/replacement support, requires
  filesystem that has removable drive support.
- Multiple Direct3D shader filters can be enabled simultaneously, optionally
  shader can be now run after scaling and filtering.
- Directory filesystem shortcut (.lnk) and symbolic links are mapped to
  Amiga soft links.
- Added support for mountlist-like hardfile configuration files.
- 100Hz+ vsync mode black frame insertion support, reduces LCD motion blur.

Updates:

- A590/A2091/A3000 SCSI emulation compatibility improved. (Amix, NetBSD etc..)
- A2065 network adapter compatibility improved. (Early NetBSD versions)
- Multithreaded IDE and SCSI emulation, slow read or write operations won't
  temporarily pause the emulation anymore.
- When CPU double faults, emulated CPU is halted instead of forcing instant
  emulated hardware reset.
- Custom chipset emulation improved.
- Full Amiga file timestamp resolution (1/50s) support on FAT directory
  filesystems.
- Max supported resolution increased to 8192*8192 (NV Surround/AMD Eyefinity)
- CD32 CD detection works again in JIT mode.
- AROS ROM replacement updated.

Bug fixes:

- If display mode switched from RTG to native (or vice versa) and WinUAE window
  had no focus: emulation incorrectly started receiving keyboard input.
- 1.5M chip ram option didn't work.
- GamePorts panel Swap Ports button cleared custom mappings.
- 68060 CPU and More compatible checked was unreliable.
- 68040/68060 no FPU/FPU disabled exception stack frame fixed.
- A2024 and Graffiti emulation memory leak fixed.
- FPU rounding mode was reset when using filters.
- Some USB game controllers had ghost events (move axis, button event is
  triggered or vice versa)
- CD32 CDs with multiple tracks didn't boot.

http://www.winuae.net/

Arbeits.- Testrechner :

Intel® Core™ i7-6700 (4 x 3.40 GHz / 4.00 GHz)
16 GB (2 x 8 GB) DDR4 SDRAM 2133 MHz
250 GB SSD Samsung 750 EVO / 1 TB HDD
ZOTAC Geforce GTX 1080TI AMPExtreme Core Edition 11GB GDDR5
MSI Z170A PC Mate Mainboard
DVD-Brenner Laufwerk
Microsoft Windows 10 Home 64Bit

TT S2 3200 ( BDA Treiber 5.0.1.8 ) + Terratec Cinergy 1200 C ( BDA Treiber 4.8.3.1.8 )

Offline SiLæncer

  • Cheff-Cubie
  • *****
  • Beiträge: 191383
  • Ohne Input kein Output
    • DVB-Cube
Hoxs64 1.0.8.4
« Antwort #68 am: 24 August, 2013, 00:01 »
Hoxs64 is a Commodore 64 emulator that substantially reproduces the legacy machine in minute detail.

Here are some key features of "Hoxs64":

· Cycle based CPU, CIA, VIC and SID
· 1541 Disk drive
· Tape deck
· Full screen mode
· Configurable keyboard and joystick
· TAP PRG P00 D64 G64 FDI T64 file support

Freeware

Whats new: >>

· Bug fix to opcodes AXH/SHY/AHX/TAS broken in v1.0.8.3.

http://www.hoxs64.net/

Arbeits.- Testrechner :

Intel® Core™ i7-6700 (4 x 3.40 GHz / 4.00 GHz)
16 GB (2 x 8 GB) DDR4 SDRAM 2133 MHz
250 GB SSD Samsung 750 EVO / 1 TB HDD
ZOTAC Geforce GTX 1080TI AMPExtreme Core Edition 11GB GDDR5
MSI Z170A PC Mate Mainboard
DVD-Brenner Laufwerk
Microsoft Windows 10 Home 64Bit

TT S2 3200 ( BDA Treiber 5.0.1.8 ) + Terratec Cinergy 1200 C ( BDA Treiber 4.8.3.1.8 )

Offline SiLæncer

  • Cheff-Cubie
  • *****
  • Beiträge: 191383
  • Ohne Input kein Output
    • DVB-Cube
Amiga-Emulator im Chrome-Browser
« Antwort #69 am: 12 Dezember, 2013, 13:46 »
Cloanto, bekannt für seine Emulator-Distributionen Amiga Forever und C64 Forever, hat gemeinsam mit Google den Universal Amiga Emulator (UAE) als Demo für den Portable Native Client (PNaCl) auf Chrome für Windows, Mac OS X, Linux und Chrome OS portiert. In der Demo für Chrome 31 und höher bootet der Amiga Emulator die altbekannte Workbench. Das dauert beim ersten Start eine Weile, die der Emulator einem mit lustigen Sprüchen vertreibt, während der als plattformunabhängiger Bytecode auf dem Webserver vorliegende Emulator vom PNaCl in Maschinencode übersetzt wird.

Wer im Chrome Web Store für 74 Cent die Amiga Forever Essentials erwirbt, bekommt lizenzierte Kickstart-ROMs (1.2, 1.3 und 2.04) und kann fortan eigene Disk-Images im ADF-Format in den Emulator laden und klassische Amiga-Spiele zocken. Noch ein paar Tipps: Ein Druck auf die Esc-Taste befreit die Maus aus dem Emulator-Fenster, mit Strg+Shift+F wechselt man ins Vollbild, mit Esc wieder zurück.

Der ganze Artikel

Quelle : www.heise.de

Arbeits.- Testrechner :

Intel® Core™ i7-6700 (4 x 3.40 GHz / 4.00 GHz)
16 GB (2 x 8 GB) DDR4 SDRAM 2133 MHz
250 GB SSD Samsung 750 EVO / 1 TB HDD
ZOTAC Geforce GTX 1080TI AMPExtreme Core Edition 11GB GDDR5
MSI Z170A PC Mate Mainboard
DVD-Brenner Laufwerk
Microsoft Windows 10 Home 64Bit

TT S2 3200 ( BDA Treiber 5.0.1.8 ) + Terratec Cinergy 1200 C ( BDA Treiber 4.8.3.1.8 )

Offline SiLæncer

  • Cheff-Cubie
  • *****
  • Beiträge: 191383
  • Ohne Input kein Output
    • DVB-Cube
WinUAE 2.7.0
« Antwort #70 am: 04 Februar, 2014, 14:10 »
New features:

- Cirrus Logic SVGA chip based hardware graphics board emulation.
  - Use graphics board in emulated Amix, Linux, NetBSD and others.
  - Use native CyberGraphX, Picasso96 and EGS RTG software in emulation.
  - Emulates following boards: Picasso II, Picasso II+, Picasso IV (flash
    rom image required), Piccolo, Piccolo SD64 and EGS-28/24 Spectrum.
  - Text mode is also emulated (Linux/NetBSD etc.. text console support)
  - Based on QEMU Cirrus Logic emulation.
- SCSI tape drive emulation.
  - Can install Amix without hacks.
  - Both reading and writing supported.
  - Works also with most backup software that supports tape drives.
- SLIRP user mode NAT emulation.
  - A2065 and uaenet.device emulation without need for host side
    extra drivers.
- 68020 cycle-exact mode emulation rewritten to better match real hardware,
  accuracy improved, more improvements planned in future versions.
- Added GUI button that opens small disk image information window.
- GUI open log file and open error log buttons added.
- New WiX based installer.

Updates:

- Two new field based interlace options added, reduces interlace artifacts.
- Chipset emulation compatibility improved, more undocumented chipset
  corner cases emulated.
- Game Ports panel input configuration improved.
- Built-in HRTMon and AROS ROM replacement updated to latest versions.
- Do not wake up all sleeping harddrives if loaded config has mounted
  physical harddrives (or memory cards) that are not currently connected.
- SCSI HD and CD emulation compatibility improved.
- SCSI HD/CD/TAPE statefile compatibility improved.
- CIA TOD counting is now cycle-exact.
- 68020/030 cycle-exact/prefetch is fully compatible with FPU emulation.

2.6.x bugs fixed:

- Some OFS formatted hardfiles didn't mount.
- Wired XBox 360 pad (possibly others) missed input events.

Other bugs fixed:

- All Input panel events stopped working in some situations.
- RTG mode video recording display size fixed.
- Same game controller was inserted in both joystick ports if
  loaded config file had non-existing controller in second port.
- Built-in lzx decompressor didn't always decompress last byte of file.
- CD CUE file parsing fix, some images had incorrect CD audio timing.
- Output panel crashed on some systems.
- Crash when system was reset if it caused immediate PAL/NTSC mode change.

http://www.winuae.net/

Arbeits.- Testrechner :

Intel® Core™ i7-6700 (4 x 3.40 GHz / 4.00 GHz)
16 GB (2 x 8 GB) DDR4 SDRAM 2133 MHz
250 GB SSD Samsung 750 EVO / 1 TB HDD
ZOTAC Geforce GTX 1080TI AMPExtreme Core Edition 11GB GDDR5
MSI Z170A PC Mate Mainboard
DVD-Brenner Laufwerk
Microsoft Windows 10 Home 64Bit

TT S2 3200 ( BDA Treiber 5.0.1.8 ) + Terratec Cinergy 1200 C ( BDA Treiber 4.8.3.1.8 )

Offline SiLæncer

  • Cheff-Cubie
  • *****
  • Beiträge: 191383
  • Ohne Input kein Output
    • DVB-Cube
GPS-Empfang mit dem C64
« Antwort #71 am: 12 Februar, 2014, 19:45 »
Der Hardware-Bastler Timo Voutilainen hat seiner guten alten Brotdose einen GPS-Empfänger spendiert. Das Projekt bietet einen prima Anlass seinen C64 mit auf Reisen zu nehmen.

Mit zwei Zusatzmodulen wird der legendäre 8-Bit-Heimcomputer zu einer GPS-Empfangsstation aufwerten. Für die Empfang der GPS-Daten wird der preiswerte NEO-6-GPS-Empfänger verwendet, der eigentlich für Multikopter und andere ferngesteuerte Gerätschaften gedacht ist. Über ein Zusatzmodul (I2C-GPS-NAV-Modul) lassen sich die GPS-Daten dann am C64 auswerten.

Der ganze Artikel

Quelle : www.heise.de

Arbeits.- Testrechner :

Intel® Core™ i7-6700 (4 x 3.40 GHz / 4.00 GHz)
16 GB (2 x 8 GB) DDR4 SDRAM 2133 MHz
250 GB SSD Samsung 750 EVO / 1 TB HDD
ZOTAC Geforce GTX 1080TI AMPExtreme Core Edition 11GB GDDR5
MSI Z170A PC Mate Mainboard
DVD-Brenner Laufwerk
Microsoft Windows 10 Home 64Bit

TT S2 3200 ( BDA Treiber 5.0.1.8 ) + Terratec Cinergy 1200 C ( BDA Treiber 4.8.3.1.8 )

Offline SiLæncer

  • Cheff-Cubie
  • *****
  • Beiträge: 191383
  • Ohne Input kein Output
    • DVB-Cube
WinUAE 2.8.1
« Antwort #72 am: 22 August, 2014, 14:15 »
Release Notes

WinUAE 2.8.1 (18.06.2014)
=========================

2.8.0 bugs fixed:

- JIT on/off on the fly switching was unreliable.
- A500 reading write-only/non-existing registers method introduced in 2.8.0
  was incorrectly also used in AGA modes.

Updates:

- Fast CPU mode audio DMA wait hack compatibility improved (workaround for
  programs that use CPU delay loops in audio code)
- Some chipset emulation updates, Critical Mass / Parallax finally works.
- AROS ROM updated.

New features:

- Directory filesystem MorphOS compatible >4G file size DOS packet support.
- Paths panel relative path mode now supports relative paths that point
  outside of winuae root directory.

Bug fixes:

- Filter modes in DirectDraw crashed in some situations.
- Disk insert using GUI after emulation was started inserted disk in
  write protected state.
- Quickstart disk eject button was unreliable.
- Video recording with "Capture before filtering" unticked used wrong
  video size.
- "Toggle between mouse grabbed and un-grabbed" input event fixed.

[close]

http://www.winuae.net/

Arbeits.- Testrechner :

Intel® Core™ i7-6700 (4 x 3.40 GHz / 4.00 GHz)
16 GB (2 x 8 GB) DDR4 SDRAM 2133 MHz
250 GB SSD Samsung 750 EVO / 1 TB HDD
ZOTAC Geforce GTX 1080TI AMPExtreme Core Edition 11GB GDDR5
MSI Z170A PC Mate Mainboard
DVD-Brenner Laufwerk
Microsoft Windows 10 Home 64Bit

TT S2 3200 ( BDA Treiber 5.0.1.8 ) + Terratec Cinergy 1200 C ( BDA Treiber 4.8.3.1.8 )

Offline SiLæncer

  • Cheff-Cubie
  • *****
  • Beiträge: 191383
  • Ohne Input kein Output
    • DVB-Cube
Alternative Betriebssysteme: Icaros Desktop 2.0 erschienen
« Antwort #73 am: 05 November, 2014, 13:47 »
Die Icaros-Entwickler haben ihre AROS-Distribution überarbeitet. Bei dem Betriebssystem handelt es sich um eine freie Open-Source-Alternative zum AmigaOS 3.1 Neben einem neuen Interface gibt es vor allem Änderungen beim Umgang mit alten Amiga-Anwendungen.

Nach 18 Monaten Entwicklungszeit hat das Icaros-Team Version 2.0 seiner AROS-Distribution veröffentlicht. Bei dem Betriebssystem handelt es sich um eine freie Open-Source-Alternative zum AmigaOS 3.1, das Ziel ist eine Binärkompatibilität zur originalen Plattform. Da AROS selbst ausschließlich als Nightly Build verfügbar ist, soll Icaros das Installieren des Desktops deutlich vereinfachen.

Der ganze Artikel

Quelle : www.heise.de

Arbeits.- Testrechner :

Intel® Core™ i7-6700 (4 x 3.40 GHz / 4.00 GHz)
16 GB (2 x 8 GB) DDR4 SDRAM 2133 MHz
250 GB SSD Samsung 750 EVO / 1 TB HDD
ZOTAC Geforce GTX 1080TI AMPExtreme Core Edition 11GB GDDR5
MSI Z170A PC Mate Mainboard
DVD-Brenner Laufwerk
Microsoft Windows 10 Home 64Bit

TT S2 3200 ( BDA Treiber 5.0.1.8 ) + Terratec Cinergy 1200 C ( BDA Treiber 4.8.3.1.8 )

Offline SiLæncer

  • Cheff-Cubie
  • *****
  • Beiträge: 191383
  • Ohne Input kein Output
    • DVB-Cube
Retro Computing: Nachfolger des C64 soll als MEGA65 erscheinen
« Antwort #74 am: 27 April, 2015, 19:22 »
Er ist nie erschienen, doch nun verhelfen einige Entwickler dem Commodore 65 auf die Beine. Mit dem MEGA65 soll ein neuer 8-Bit-Computer erscheinen, der seinen Heimrechner-Vorgänger übertrifft.

Unter dem Dach Commodore erblickten einige Heimrechner das Licht der Welt, vor allem der Amiga und der C64 hinterließen einen bleibenden Eindruck in der persönlichen Geschichte vieler Nutzer. Nun hat das Museum of Electronic Games & Art ein Projekt angekündigt, das ein oft vergessenes Kapitel der Firma wieder aufleben lässt: MEGA65, ein Computer, der sich eng am nie erschienenen Commodore 65 orientiert.

Zurück zu den Ursprüngen

Auf den ersten Blick handelt es sich um einen heute fehl am Platz wirkenden Heimrechner. Wie der Blog Vintage is the New Old berichtet, verwendet der Rechner eine FPGA-CPU mit einem einzigen, 48 MHz langsamen Kern, 128 KByte Arbeitsspeicher sowie 32 KByte Farb-RAM. Als Video Controller kommt ein VIC IV zum Einsatz, der ebenfalls alle Modi des VIC I, II und III beherrscht.

Anwender können auf drei Grafik-Modi zurückgreifen: 320 x 200 Pixel mit zwei Farben, 160 x 200 Pixel mit vier Farben sowie 1920 x 1200 Pixel mit 256 Farben. Letzterer greift auf den Zeichensatz des Systems zurück. Es gibt unterschiedliche 256-Farb-Paletten für Sprites, Bitplanes und Zeichen.

Einen Monitor kann der Nutzer per VGA-Ausgang verbinden. Der Austausch mit der Außenwelt geschieht über SD-Karten, mit an Bord soll jedoch auch ein echtes Floppy-Laufwerk sein. Peripherie soll sich auch via USB anschließen lassen, ins Netzwerk lässt sich der Rechner über die Ethernet-Buchse einbringen. Momentan gibt es beim Ton lediglich eine Mono-Ausgabe, Stereo soll folgen. Zwei Joysticks lassen sich ebenfalls verbinden, Aufnahmen des Gehäuses weisen auf DE-9-Ports hin.

Retro vollendet

Der 8-Bit-Rechner soll ganze fünfzig Mal schneller sein als ein C64 – und gleichzeitig hochgradig kompatibel mit ihm bleiben. Entsprechend soll das System mit Images im D81- und später auch im D64-Format umgehen können. Für ein vollendetes Retro-Gefühl haben sich die Designer ebenfalls optisch an der Vorlage orientiert, das Gehäuse entspricht eindeutig nicht dem momentanen Desktop-Geschmack.

Wer gerne bastelt, kann sich den Computer zudem auch daheim zusammenschrauben. Das gesamte Design der Hardware und Software liegen als Open-Source-Pläne (LGPL) vor. Alternativ können Interessierte den Rechner auch bei den Entwicklern kaufen. Der endgültige Preis steht jedoch noch nicht fest, angedacht ist eine Veröffentlichung im März 2016.

Quelle : www.heise.de

Arbeits.- Testrechner :

Intel® Core™ i7-6700 (4 x 3.40 GHz / 4.00 GHz)
16 GB (2 x 8 GB) DDR4 SDRAM 2133 MHz
250 GB SSD Samsung 750 EVO / 1 TB HDD
ZOTAC Geforce GTX 1080TI AMPExtreme Core Edition 11GB GDDR5
MSI Z170A PC Mate Mainboard
DVD-Brenner Laufwerk
Microsoft Windows 10 Home 64Bit

TT S2 3200 ( BDA Treiber 5.0.1.8 ) + Terratec Cinergy 1200 C ( BDA Treiber 4.8.3.1.8 )