Autor Thema: Civilization / Freeciv  (Gelesen 5040 mal)

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Civilization / Freeciv
« am: 04 November, 2005, 14:47 »
Neue Präsentation, bekanntes Gameplay

Wer schon auf eine längere Vergangenheit als PC-Spieler zurückblicken kann, wird bei Namen wie Sid Meier und Civilization entweder leuchtende Augen bekommen oder gelangweilt abwinken - das epische rundenbasierte Strategiespiel fasziniert seit 15 Jahren unzählige Spieler, war für viele aber auch schon immer ein deutlich zu komplexes Unterfangen. Civilization IV bewahrt daher die bekannten Stärken der Reihe, versucht sich gleichzeitig aber zugänglicher zu präsentieren - und lockt mit neuer 3D-Grafik.

Der ganze Artikel

Quelle : www.golem.de

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TT S2 3200 ( BDA Treiber 5.0.1.8 ) + Terratec Cinergy 1200 C ( BDA Treiber 4.8.3.1.8 )

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Freeciv - Neues vom freien Civilization-"Klon"
« Antwort #1 am: 30 Oktober, 2007, 12:22 »
Civilization-Fans erweitern ihr Open-Source-Spiel

Nach 650 Tagen Entwicklungszeit ist Freeciv 2.1.0 fertig geworden - die Mac-Version des freien Mehrspieler-Strategiespiels ist zwar noch nicht da, dafür aber die Linux- und Windows-Version. Das Open-Source-Spiel Freeciv ist stark von Sid Meier's Civilization I und II inspiriert. Nicht nur grafisch, auch beim Regelsystem erinnert Freeciv an die beiden Klassiker.


Die Liste der Änderungen von Freeciv 2.1.0 ist lang und umfasst unter anderem neue Regeln für Grenzen sowie Diplomatie und verändert das Abstimmungssystem. Außerdem wartet das Spiel nun mit neuen Nationen und einer verbesserten KI auf, erlaubt nun, mehrere Einheiten als Kampfverband zu bewegen und schafft die Reputation wieder ab.

Im Mehrspieler-Modus - der weiterhin bis zu 30 Spieler erlaubt - können Spieler sich nun mittels des neuen Kommandozeilenbefehls "/surrender" ergeben. Dazu bringt Freeciv 2.1.0 einige grafische Überarbeitungen, von neuen animierten Mauszeigern über Flaggen in neuer Vektorgrafik bis hin zu verbesserten Gebäude- und Weltwunder-Icons.

Wer eigene Nationen und Einheiten hinzufügen will, der soll nun mehr Möglichkeiten zum Modifizieren ("Modding") des Spiels haben. Unter anderem wird Lua nun als Script-Sprache unterstützt. Unter der Haube des Spiels hat sich also viel verändert.

Das unter der GPL veröffentlichte Freeciv ist in der neuen stabilen Version 2.1.0 bisher nur für Linux und Windows zum kostenlosen Download erhältlich. Mac-Nutzer müssen sich noch etwas gedulden oder sich selbst um die Anpassung und Kompilierung des Quellcodes kümmern.

http://freeciv.wikia.com/wiki/Download#Stable

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« Letzte Änderung: 30 Januar, 2010, 15:04 von SiLæncer »

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FreeCiv 2.1.9 erschienen
« Antwort #2 am: 02 Juni, 2009, 21:34 »
WHAT'S CHANGED SINCE 2.1.8

    * Fixed crash due to gcc 4.x optimization bug. (#40610)
    * Fixed island generator rivers and double-continent bug. (#15947, #17435)
    * Fixed auto-explore not respecting borders. (#40570)
    * Fixed stack teleporting exploit. (#40658)
    * Fixed crash when doing irrigation-connect on a mine. (#40676)
    * Fixed update bug for the city report total buy cost label. (#40695)
    * Fixed memory leak in server scan code. (#40707)
    * Fixed data type conversion bug affecting unit power factor. (#40746)
    * Fixed many typos and style errors in translated messages. (#40688, #40686, #40685, #40684, #40699, #40687, #40689, #40691, #40693, #40694, #40725)

    * Changed the save file name format to <savename>-T<turn>-Y<year>.sav. (#40681)
    * Changed the selection rectangle drawing method to speed up map drawing. (#40646)
    * Changed the city report concise rapture symbols back to * and X. (#40700)
    * Changed mass unit selection to include units with order or units under AI control. (#40727)
    * Changed the default metaserver for both client and server to the one at cazfi.net. (#40752)

    * Improved gtk widget layout so that the Freeciv window can fit on a 800x600 display. (#12825)
    * Improved map decoration drawing (popup info, goto lines, city high-lighting) for speed and memory efficiency. (#40717)
    * Improved mass unit selection: j selects a single unit, k selects tile units, y selects continent units. (#40727)
    * Improved automatic chatline scrolling. (#40721)

    * Added option to disable mouse cursor changing. (#40678)
    * Added option to draw traderoute lines with toggle shortcut Ctrl+t. (#40668)
    * Added option to prefix client chat messages with the current time. (#40706)
    * Added option to preferentially select cities over units with the selection rectangle. (#40703)
    * Added option to show production buy cost in the city descriptions. (#40702)
    * Added option to not clear unit orders when units are selected. (#40724)
    * Added option to split the lower chatline area in to two notebooks, with the message window appearing in the right notebook. (#40705)
    * Added option to disable the automatic caravan arrival popup. (#40730)
    * Added client shortcut b for buying production in selected cities. (#40704)
    * Added a list view in the network page showing current players on a server. (#40707)
    * Added client ability to center on an event tile by right-clicking on a row in the message window. (#40719)
    * Added client ability to reorder city report columns by dragging the column headers in the gtk2 client. (#40680)
    * Added worklist manipulation operations to the city report menus. (#40723, #40728, #40729)
    * Added multiplayer allies-only chat toggle button. (#40487)
    * Added more information to map popup info window. (#40488)
    * Added a toplevel menu item for the Governor menu in the city report. (#40677)
    * Added city production clipboard shortcuts Shift+right-click to copy and Ctrl+Shift+right-click to paste. (#40679)

    * Updated Finnish, Catalan, Estonian, Danish, Lithuanian, German, Korean, and Swedish translations.

http://de.freeciv.wikia.com/wiki/Freeciv

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FreeCiv 2.1.11
« Antwort #3 am: 30 Januar, 2010, 14:49 »
WHAT'S CHANGED SINCE 2.1.10

    * Fixed city center borders when borders are disabled. GNA#14836
    * Fixed undrawn unit health bar when the unit is in front of unknown tiles. GNA#14839
    * Fixed a crash linked with the update of the message window in the GTK2 client. GNA#14867
    * Improved distinguishability of player's colors. GNAPATCH#1386
    * Made sure that transporter status is updated when cargo is removed in any way. GNA#13912
    * Made the victim of an a-bomb explosion dislike the owner of the a-bomb to a greater degree. GNA#14888
    * Fixed a crash at start-up by removing a superfluous assertion. GNA#14945
    * Fixed city tile info popup in GTK2 client: long strings will be wrapped. GNA#14933
    * Fixed duplicate diplomacy messages when a treaty is about to expire. GNA#15031
    * Fixed a bug where some requirements in the tech tree were omitted. GNA#15036
    * Fixed a crash in the SDL client when user tries to buy the production of a city. GNA#15061
    * Initial diplomatic state between allies of your allies is now peace. GNA#15057
    * Fixed a bug where it was sometimes impossible to cancel a unit order. GNA#15041
    * Fixed usage of pathes and file names with local characters encoding. GNA#15000

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Sid Meier kündigt Civilization 5 an
« Antwort #4 am: 18 Februar, 2010, 18:55 »
Ein neues Kampfsystem, Hexfelder und mehr Diplomatie verspricht Sid Meier für Civilization 5. Die Neuauflage des Strategieklassikers basiert auf einer frisch programmierten Engine und soll auch grafisch deutlich mehr bieten als die Vorgänger.

"Glücklicherweise gibt es ständig weitere Ideen, mit denen wir den Civ-Spielern neue und interessante Erfahrungen bieten können", freut sich Sid Meier bei der Ankündigung von Civilization 5. Das soll unter anderem ein überarbeitetes Kampfsystem mitbringen, in dem es beispielsweise auch möglich sein wird, den Gegner mit Distanzgeschossen zu bombardieren, die hinter den Frontlinien abgefeuert werden. Ebenfalls neu in Teil 5 ist, dass die Spieler auf Hexfeldern ziehen - beim Vorgänger haben sich die Figuren noch auf viereckigen Spielfeldern bewegt. Ebenfalls aufgewertet werden soll die Diplomatie.


Das Programm verwendet eine brandneue Engine, die deutlich glaubwürdigere Landschaften darstellen können soll. Die Weltenführer - die wohl erneut aus der Geschichte stammen - sollen in Civilization 5 noch aufwendiger animiert sein als in den Vorgängern und nebenbei in ihrer Muttersprache sprechen - ob ihre Texte Untertitel erhalten, verrät Sid Meier noch nicht.

Einen Erscheinungstermin verraten die Entwickler von Firaxis Games noch nicht. Als Plattform visieren sie den PC an - ob neben Windows auch Linux oder Mac OS unterstützt werden, ist noch nicht bekannt. Neben Civilization 5 entsteht derzeit auch Civilization Networks, ein Ableger der Serie, der kostenlos auf Facebook spielbar sein soll.

Quelle : www.golem.de

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Freeciv 2.2.0 für Windows
« Antwort #5 am: 11 Mai, 2010, 17:37 »

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Civilization 5 - Map-Import aus Civilization 4 möglich
« Antwort #6 am: 25 Juni, 2010, 19:43 »
Wer sich auf das Strategiespiel Civilization 5 freut, aber bereits jetzt seinen geliebten Maps aus dem Vorgänger nachtrauert, darf jetzt erleichtert aufatmen.

Wie der Lead Designer Jon Shafer jetzt im Rahmen eines aktuellen Interviews bestätigt hat, werde es eine Importfunktion für Karten aus Civilization 4 geben. Man müsse diese einfach in den World Builder laden und dieser übernimmt dann die Konvertierung inklusive alle Einheiten, Städte und anderer Besonderheiten.

Shafer hoffe sogar, dass die Fans bereits in der ersten Woche nach der Veröffentlichung von Civilization 5 sämtliches Material aus dem Vorgänger importieren würden.

Nach derzeitigen Planungen erscheint Civilization 5 am 24. September 2010.

Quelle : www.gamestar.de

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Civilization 5 - 13 minütiges Gameplay-Video zeigt neue Features
« Antwort #7 am: 19 September, 2010, 16:08 »
Die Entwickler von Firaxis Games haben ein neues Video vom Strategiespiel Civilization 5  veröffentlicht. In dem 13 minütigen Walkthrough stellt Firaxis' Peter Murray die neusten Features von Sid Meier's Civilization 5 vor. Unter anderem erklärt er, worin die Vorteile von Hexfeldern und dem generalüberholten Kampfsystem liegen.


Quelle : www.gamestar.de

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« Antwort #8 am: 20 September, 2010, 10:11 »

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Civilization 5 - Launch-Trailer präsentiert Spielszenen
« Antwort #9 am: 22 September, 2010, 14:52 »
Der Publisher 2K Games hat jetzt den offiziellen Launch-Trailer zum Strategiespiel Civilization 5  veröffentlicht. Dieser stellt Ihnen mithilfe einiger Spielszenen die wichtigsten Neuerungen vor. Sie werden beispielsweise Zeuge von groß angelegten Schlachten und diplomatischen Verhandlungen. Außerdem zeigt das Video einige Ausschnitte aus den Zwischensequenzen in Renderqualität.


Civilization 5 kommt am 24. September 2010 auf den Markt.

Quelle : www.gamestar.de

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FreeCiv Portable 2.2.4 Released
« Antwort #10 am: 13 Dezember, 2010, 06:26 »
Muss man wohl nichts weiter zu sagen ;)

Gibts hier : http://portableapps.com

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FreeCiv 2.2.5
« Antwort #11 am: 28 Februar, 2011, 23:20 »
WHAT'S CHANGED SINCE 2.2.4Edit WHAT'S CHANGED SINCE 2.2.4 sectionEdit
Server / GeneralEdit Server / General sectionEdit

    * Fix bug where a game saved while a civilization was in revolution would not save the target government correctly. GNA#17363
    * Fix server crash with invalid arguments to "/show" command. GNA#17672
    * Forbid meaningless negative values for the 'endturn' option. GNA#17564
    * Fix for building with IPv6 support on OpenBSD. GNA#16458
    * Declare IPv6 support as no longer "work in progress". GNAPATCH#2282
    * Make "maintainer-clean" build target cleaner. GNA#16380
    * Apply latest lua-5.1.4 patches (7 and 8). GNAPATCH#2229
    * Windows: display meaningful message for winsock error #10060. GNA#16788
    * Stability improvements. GNA#17677 GNAPATCH#2541

ClientsEdit Clients sectionEdit

    * Fix incomplete list of buildings in Spy sabotage dialog. GNA#17280
    * Better handling of the situation where multiple Settlers are selected and the "Build city" order is issued. GNA#14702
    * Do not save "gameseed" or "mapseed" settings in client config file (this would cause the user to get the same game/map every time they started the client). GNA#17122 GNA#17751
    * (Gtk) In diplomacy dialog, remove current diplomatic status from list of allowed proposals. GNA#16557
    * (Gtk) Allow type-to-search when picking a nation. GNAPATCH#2459
    * (SDL) Avoid a crash when an attempt is made to use a missing sprite. GNA#17146
    * Fix a few memory leaks. GNA#17716 GNA#17719
    * Improve alignment of fixed-width tables in some character sets. GNA#17215

Tilesets / ArtEdit Tilesets / Art sectionEdit

    * Added "Electric Age" city graphics to the Trident-based rulesets. GNAPATCH#2444

Gameplay / RulesEdit Gameplay / Rules sectionEdit
Supplied rulesetsEdit Supplied rulesets sectionEdit

    * The effects of notradesize / fulltradesize are now calculated separately from the normal corruption calculation; this gives a more consistent effect, and prevents building Courthouses to circumvent those settings. GNA#17348
    * Fix bug where civil war rebels never got a capital city. GNA#17201
    * Remove misspelled Aztec ruler title. GNAPATCH#2549

Other rulesetsEdit Other rulesets sectionEdit

    * Allow non-military paradroppable units to drop into peaceful territory. GNA#17285
    * Make the SaveSmallWonder flag actually have an effect; previously, all small wonders would be rebuilt if lost. This didn't matter for the default ruleset (where the Palace is the only "small wonder" and this effect is desired), but it does affect the "rewonder" ruleset. GNA#17333
    * gold_upkeep_style=2: when gold runs out, buildings and units are alternately sold (rather than selling all buildings before selling any units). GNA#16413
    * Fix trouble with technologies with a "root_req" specification. GNA#16852

AIEdit AI sectionEdit

    * If the server setting 'citymindist' was changed from its default, the AI was not taking this into account when planning its cities. GNA#17745

Help / DocumentationEdit Help / Documentation sectionEdit

    * Minor improvements to in-game text. GNA#17198 GNA#17302 GNA#17161 GNAPATCH#2240 GNA#17510
    * Minor improvements to comments in ruleset files. GNA#17428
    * Fix contact details in man pages. GNA#16922
    * Several invisible changes to assist with translation. GNAPATCH#2289 GNAPATCH#2300 GNA#17422 GNA#17507 GNA#17509

TranslationsEdit Translations sectionEdit

    * Updated translations:
          o Complete translations: Polish, Catalan, Spanish, Japanese, French, Italian.
          o Incomplete translations: Danish (99.9%), Brazilian Portuguese (99.6%), Finnish (93%), Ukrainian (92%).

http://freeciv.wikia.com/wiki/Main_Page

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« Antwort #12 am: 10 April, 2011, 19:51 »
Nun auch portable ;)

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« Antwort #13 am: 18 Juli, 2011, 17:05 »
Zitat
WHAT'S CHANGED:

    Fixed a regression since 2.2.5: in the Gtk client, the Governments submenu of the Civilization menu frequently gained spurious extra menu items, making it difficult/impossible to change to a new government type when it became available. GNA#18323
    Minor corrections to the Polish translation.

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Re: FreeCiv 2.2.7
« Antwort #14 am: 09 August, 2011, 22:46 »
Nun auch portable ...

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DVD-Brenner Laufwerk
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TT S2 3200 ( BDA Treiber 5.0.1.8 ) + Terratec Cinergy 1200 C ( BDA Treiber 4.8.3.1.8 )